Układ kierowniczy przekazuje obroty kierownicy na koła, dzięki czemu samochód może jechać w określonym kierunku. Niekiedy jednak precyzja kierowania pojazdem spada, a wraz z nią pojawiają się inne, niepokojące objawy. Mogą one wskazywać na usterkę układu kierowniczego.
Jak rozpoznać usterkę układu kierowniczego?
Układ kierowniczy w samochodzie ulega ciągłej eksploatacji. Co za tym idzie, jego usterki stosunkowo często przydarzają się kierowcom. Jakie problemy związane z układem kierowniczym są najpopularniejsze? Zdecydowanie najczęściej zużyciu ulega maglownica. Charakterystyczne dla tej usterki są słyszane przez dłuższy czas stuki oraz wyraźnie wyczuwalne luzy na kierownicy. Często wyeksploatowaniu ulegają także końcówki drążków kierowniczych. W tym przypadku również możliwe jest wyczuwanie luzów na kierownicy. Występuje także ściąganie samochodu na jedną stronę. Niekiedy konieczna okazuje się całkowita regeneracja układu kierowniczego lub jego wymiana. Trzeba jednak pamiętać, że zakup nowych części może być bardzo kosztowny i, w wielu przypadkach, nieopłacalny.
Regeneracja układu kierowniczego
Nie można zapominać, że zużycie poszczególnych elementów będzie postępować, z każdym dniem coraz bardziej utrudniając jazdę. Co więcej, w przypadku skrajnego zużycia np. maglownicy może dojść do blokowania kierownicy, które stwarza bardzo duże zagrożenie drogowe. Dla własnego komfortu i bezpieczeństwa warto jak najszybciej zregenerować lub wymienić wyeksploatowane elementy układu kierowniczego. Które rozwiązanie jest bardziej opłacalne? W znacznej większości przypadków regeneracja okaże się korzystniejsza finansowo. Wybór odpowiedniego serwisu okaże się jednak kluczowy. Jedynie profesjonalnie zregenerowany układ kierowniczy może służyć jeszcze przez wiele lat.