Do oczywistych objawów awarii przekładni kierowniczej, zwanej też maglownicą, należą przede wszystkim stuki dochodzące z okolic kół podczas pokonywania nierówności. Mogą one pojawiać się także przy wykonywaniu manewrów. Inne charakterystyczne dla tej awarii objawy to wycieki płynu z maglownicy oraz problem z utrzymaniem kierunku jazdy. W przypadku zauważenia jakiejkolwiek z powyższych nieprawidłowości należy zgłosić się do serwisu oferującego regenerację przekładni kierowniczych. Tego typu naprawa nie jest czasochłonna, jednak wymaga od mechaników dużej wiedzy oraz doświadczenia. Co ważne, zregenerowana przez profesjonalistę część będzie działać równie sprawnie, co nowy odpowiednik. Warto przy tym wiedzieć, że niekiedy przyczyna awarii okazuje się błaha, a, co za tym idzie, koszty takiej naprawy także nie są zbyt wysokie.
Jak się naprawia maglownicę?
Pierwszym działaniem w przypadku regeneracji przekładni kierowniczych jest demontaż wszelkich elementów i podzespołów. Maglownica jest także dokładnie oczyszczana ze wszystkich zabrudzeń – smaru, starej farby oraz rdzy. Następnie mechanicy przechodzą do etapu diagnostycznego i badają stan techniczny części oraz stopień jej zużycia. Dalszą pracę najczęściej rozpoczyna szlifowanie. Pomaga ono uzyskać gładką powierzchnię wszystkich elementów. Dzięki temu możliwe staje się bezproblemowe usunięcie zepsutych podzespołów oraz ich wymiana. To właśnie ten etap pracy specjalistów jest kluczowy w regeneracji przekładni kierowniczej. Po zakończeniu serwisu mechanicy dokonują konserwacji wszystkich podzespołów maglownicy. Później ocenie poddaje się ich sprawności i funkcjonowanie, a następnie następuje ponowny montaż elementów przekładni.