Kiedy maglownica wymaga regeneracji?

mechanik

Kupno nowej maglownicy to spory wydatek, dlatego też oznaki jej awarii mogą spędzać kierowcy sen z powiek. Zazwyczaj jednak wymiana elementu  nie jest konieczna, a wystarczającym rozwiązaniem okazuje się jego regeneracja. Jak rozpoznać uszkodzoną przekładnię kierowniczą? 

Typowe objawy uszkodzonej przekładni kierowniczej

Uszkodzona maglownica może dawać różne objawy. Jedne z nich można bez problemu dostrzec na pierwszy rzut oka, dokładnie przyglądając się części. Inne z kolei da się zauważyć jedynie podczas jazdy samochodem. Najbardziej charakterystyczne objawy uszkodzonej przekładni kierowniczej to m.in.:

  • wyczuwalne luzy na kierownicy;
    • wyraźny opór przy skręcie kierownicy;
    • wyciek płynu do wspomagania;
    • blokada kierownicy;
  • charakterystyczne odgłosy podczas manewrowania.

W przypadku zauważenia któregokolwiek z powyższych objawów należy niezwłocznie zgłosić się do serwisu samochodowego. Warto przy tym pamiętać, że regeneracja maglownic wymaga  ogromnego doświadczenia oraz wiedzy ze strony mechanika. Warto zlecać tego typu naprawy wyłącznie sprawdzonym serwisom.

Kiedy maglownica nie nadaje się do regeneracji?

Jeśli część została zbyt mocno wyeksploatowana, regeneracja maglownicy może okazać się nie tylko nieopłacalna, ale też niemożliwa do przeprowadzenia. Na szczęście jest to bardzo rzadka sytuacja. Całkowita wymiana maglownicy na nową jest konieczna zazwyczaj tylko w tych przypadkach, w których  część uległa mechanicznemu uszkodzeniu – np.w wyniku kolizji. Ostateczną ocenę faktycznego stanu przekładni kierowniczej warto pozostawić doświadczonemu pracownikowi serwisu samochodowego. To właśnie jego wiedza i doświadczenie w fachu pomogą jednoznacznie stwierdzić, czy regeneracja części okaże się możliwym oraz opłacalnym rozwiązaniem w konkretnym przypadku.